Skip to main content

Potrebujete radu? +421 948 636 363

Blog

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme.

Vytvorené: 11. apríl 2021
Kategória: Blog
Autor: Super User

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme.


Mýtus:

Štart-stop vybije batériu natoľko, že vozidlo následne už nedokáže naštartovať.

Fakt:

Všetky vozidlá s funkciou štart-stop majú riadiacu jednotku dobíjania, ktorá zodpovedá architektúre vozidla a akumulátora. Riadiaca jednotka dobíjania nepretržite monitoruje stav nabitia akumulátora a vypína motor, iba ak sú splnené všetky parametre vozidla pre spoľahlivý nový štart. Okrem stavu nabitia monitorujú systémy správy batérií aj v akom technickom stave sa batéria nachádza. Ak batéria dosiahla koniec svojej životnosti, funkcia štart-stop je automaticky deaktivovaná. V takom prípade by mala byť batéria vymenená za novú, inak nebude zabezpečená schopnosť štartovania, najmä po dlhých odstávkach a pri studenom motore.


Mýtus:

Výrobcovia systémov štart-stop nedodržiavajú jednotné normy. To ohrozuje batériu.

Fakt:

Na splnenie požiadaviek normy Euro 6 existuje niekoľko verzií systémov štart-stop. Z tohto dôvodu je štart-stop systém v luxusnom vozidle sofistikovanejší ako v bežnom automobile. Avšak v každom vozidle výrobca prispôsobuje batériu konkrétnym požiadavkám vozidla, aby bola zaručená spoľahlivá a efektívna funkcia štart-stop systému po celú dobu životnosti batérie.


Mýtus:

Štart-stop zvyšuje spotrebu paliva nepretržitým vypínaním a zapínaním motora.

Fakt:

Toto tvrdenie nie je pravdivé. Praktické testy preukázali, že je možné dosiahnuť úsporu približne pol litra paliva na 100 km. Vďaka automatickému systému štart-stop spotrebujú niektoré vozidlá až o 15% menej paliva, ako keď je systém štart-stop deaktivovaný. To je určite dobré pre životné prostredie - pri zastavení motora nevznikajú žiadne výfukové plyny.


Mýtus:

Musíte počkať, kým sa motor znovu naštartuje, a preto nemôžete v prípade potreby rýchlo vyštartovať.

Fakt:

Keď stlačíte spojku alebo plynový pedál, novodobé vozidlá reagujú tak rýchlo, že pri rozjazde skutočne nedochádza k znateľnému oneskoreniu. Oneskorenie môže byť často spôsobené skôr rozptýlením vodiča ako spustením motora so systémom štart-stop.

Ostatné z blogu

Autodiagnostika: Čo to je a ako funguje ?

Autodiagnostika: Čo to je a ako funguje ? Pokazilo sa vám niečo na aute a začala svietiť niektorá z kontroliek? V tomto...

6 tipov, ako z boostra vyťažiť maximum

6 tipov, ako z boostra vyťažiť maximum Štartovacie boostre Ak sa vám to ešte nestalo, pravdepodobne sa to stane. V sku...

4 základy testovania batérie, ktoré by ste mali vedieť

Blog 4 základy testovania batérie, ktoré by ste mali vedieť Batérie sú predmetom opotrebovania. To je fakt. Či už si k...

Sú batérie do nákladných vozidiel bezúdržbové ?

Blog Sú batérie do nákladných vozidiel bezúdržbové ? Údržba batérie nákladných vozidiel Kamiónové batérie ani v súčas...

Čo sú to trakčné batérie ? Kde všade sa vyskytujú ?

Blog Čo sú to trakčné batérie ? Kde všade sa vyskytujú ? Ako postupovať pri výbere trakčných batérií ? Trakčná či...

Všetko čo potrebujete vedieť pri kúpe meniča napätia

Všetko čo potrebujete vedieť pri kúpe meniča napätia Menič napätia je striedač, ktorý z jednosmerného napätia akumulátora...

Čo je geometria kolies a prečo je dôležitá ?

Čo je geometria kolies a prečo je dôležitá ? Bezpečnosť, to je to najpodstatnejšie pri jazde na automobile. Určite by sme...

DPF filter – viete, na čo slúži a ako sa oň správne starať?

    DPF filter – viete, na čo slúži a ako sa oň správne starať? DPF filter alebo filter pevných častíc (Diesel Particul...

Asistenčné systémy sú potenciálne nebezpečná časovaná bomba

Nemecký výskum hovorí, že asistenčné systémy sú potenciálne nebezpečná časovaná bomba Nemecký TÜV Rheinland v spolupráci ...