Potrebujete radu? +421 948 636 363

Blog

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme.

Vytvorené: 11. apríl 2021
Kategória: Blog
Autor: Super User

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme.


Mýtus:

Štart-stop vybije batériu natoľko, že vozidlo následne už nedokáže naštartovať.

Fakt:

Všetky vozidlá s funkciou štart-stop majú riadiacu jednotku dobíjania, ktorá zodpovedá architektúre vozidla a akumulátora. Riadiaca jednotka dobíjania nepretržite monitoruje stav nabitia akumulátora a vypína motor, iba ak sú splnené všetky parametre vozidla pre spoľahlivý nový štart. Okrem stavu nabitia monitorujú systémy správy batérií aj v akom technickom stave sa batéria nachádza. Ak batéria dosiahla koniec svojej životnosti, funkcia štart-stop je automaticky deaktivovaná. V takom prípade by mala byť batéria vymenená za novú, inak nebude zabezpečená schopnosť štartovania, najmä po dlhých odstávkach a pri studenom motore.


Mýtus:

Výrobcovia systémov štart-stop nedodržiavajú jednotné normy. To ohrozuje batériu.

Fakt:

Na splnenie požiadaviek normy Euro 6 existuje niekoľko verzií systémov štart-stop. Z tohto dôvodu je štart-stop systém v luxusnom vozidle sofistikovanejší ako v bežnom automobile. Avšak v každom vozidle výrobca prispôsobuje batériu konkrétnym požiadavkám vozidla, aby bola zaručená spoľahlivá a efektívna funkcia štart-stop systému po celú dobu životnosti batérie.


Mýtus:

Štart-stop zvyšuje spotrebu paliva nepretržitým vypínaním a zapínaním motora.

Fakt:

Toto tvrdenie nie je pravdivé. Praktické testy preukázali, že je možné dosiahnuť úsporu približne pol litra paliva na 100 km. Vďaka automatickému systému štart-stop spotrebujú niektoré vozidlá až o 15% menej paliva, ako keď je systém štart-stop deaktivovaný. To je určite dobré pre životné prostredie - pri zastavení motora nevznikajú žiadne výfukové plyny.


Mýtus:

Musíte počkať, kým sa motor znovu naštartuje, a preto nemôžete v prípade potreby rýchlo vyštartovať.

Fakt:

Keď stlačíte spojku alebo plynový pedál, novodobé vozidlá reagujú tak rýchlo, že pri rozjazde skutočne nedochádza k znateľnému oneskoreniu. Oneskorenie môže byť často spôsobené skôr rozptýlením vodiča ako spustením motora so systémom štart-stop.

Ostatné z blogu

Uvedomujeme si vôbec, aký veľký význam má batéria? Bez jej pomoci sme totiž dojazdili.

Uvedomujeme si vôbec, aký veľký význam má batéria? Nejednému z nás sa stalo, že sadol do auta, pokúsil sa naštartovať, al...

Bezpečné nabíjanie autobatérií

Bezpečné nabíjanie autobatérií Nabíjanie autobatérií? Je to skutočne nevyhnutné? Ak áno, ako často a ako dlho? Nie sú mod...

Štartovacie káble - čo je dôležité vedieť?

  Mám vybitú autobatériu. Ako naštartovať ? V prípade že auto nenaštartuje z dôvodu vybitej batérie, často býva jediná...

Pozor na výber autobatérie! Autá so štart/stop systémom si vyžadujú individuálny prístup.

Pozor na výber autobatérie! Autá so štart/stop systémom si vyžadujú individuálny prístup Vodiči riešia výmenu batérie, ...

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme.

Fakt alebo mýtus? 4 mýty o štart-stop systéme. Mýtus: Štart-stop vybije batériu natoľko, že vozidlo následne už nedoká...

Ako sa správne starať o motobatériu v zimnom období ?

Ako sa správne starať o motobatériu v zimnom období ? Jednou z najchúlostivejších a na údržbu a zaobchádzanie najcitliv...
Sídlo
  • Autobaterky s.r.o.
    Chrenovská 14
    Nitra 949 01
  • IČO: 46426523
    DIČ: 2023381943
    IČ DPH: SK2023381943
Kontakty

Vytvorila digitálna agentúra MW media, www.mwmedia.sk | www.mwshop.eu